Kriiseilen ja parisuhteeni kriiseilee. Blogikin ollut nyt tauolla, kun tuntuu, että maailma on oikeasti kääntänyt selän. Mutta ehkä tämä tästä vielä. Toivottavasti. Kriisien takia olen pakottautunut ajattelemaan asioita. Viettänyt unettomia öitä, kuten viime ja näköjään tämäkin yö. Jaksiminen on vähän enää kyseenalaista, mutta toiveita ja haaveita vielä on. Ehkä jopa joitakin ratkaisuja. Asiaan, kuka minä olen? En ole todella fiksu, en tyhmä, en oikein mitään erikoislaatuista. Se häiritsi joskus, mutta nyt siihen on jo tottunut.

Miten voisin siis määritellä kuka olen? Olen kai jokaiselle jotain erilaista, ystäville tuota, vanhemmille tätä, töissä tuollainen, kotona erilainen. Muistattekohan, näitä listoja tehtiin joskus yläasteella, kun mietittiin mitä vahvuuksia on/minne haluaa kesätöihin/kouluun? Minun pieni listani (ah, rakastan niin listoja). Onkohan lokerointi ihan väärin?


♥ Ulkoisesti: Vaalea, suomalaisen näköinen, surullisen näköinen, itkuisen oloinen, silloin tällöin muodikas, joskus laittautunut, välillä herttainen, usein ylivittuuntunut.
♥ Haluan: Yliopistoon, haluan olla taas opiskelija. Haluan löytää jotain uuttaa, haluan löytää jotain ilahduttavaa joka päiväiseen tylsyyteen.  Haluan iloita jokaisesta päivästä.
♥ Minulla on: avopuoliso, puhdas sänky (petaamaton), töitä, televisio (kanavat tosin näkyy huonosti), ihanat kissat, rasittava perhe (anteeksi nyt vain), vähän ystäviä (siis liian vähän), nettiriippuvuus (oikeastaan blogiriippuvuus, mutta kai ihan normi-ilmiö nykyaikana?). Huono itsetunto.
♥ Vihaan: Rahattomuutta, tylsyyttä, ystävättömyyttä, netittömyyttä. Rasismia, feminismiä, fasismia, nationalismia. Rikkautta ilman rakkautta. Kuolemaa.
♥ Pelkään: Yksin olemista, pimeää, humalaisia, autoja, isoja mies joukkoja, aggressiivisuutta, äkkipikaisuutta.
♥ Kuuntelen: Ihmisiä, luontoa, autoja, puhetta, musiikkia.
♥ Rakastan: Avopuolisoa, kissoja. Kahvia, suklaata, salmiakkia, hedelmiä, makaroonia, kauraleipää. Tuoreita sämpylöitä, patonkia, muffinseja, keksejä. Teetä, rakkautta, kynttilöitä, valoja. Kauniita esineitä, kenkiä, vaatteita, vanhoja postikortteja, valokuvia, musiikkia, tanssia, elokuvia.
♥ Minä aina: Itken. Laihdutan. Olen epävarma. Ajattelen liikaa. Ihmettelen tätä maailmaa. Ärsyynnyn, hermostun. Iloitsen.
Minä en ole: tällä hetkellä reipas, aktiivinen. Sosiaalinen. Rikas, köyhä. Kaunis, ruma.